Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Centrum Usług Społecznych w Mniowie

Wycieczka do Sandomierza

27 lipca 2022 roku odbyła się wycieczka  do słynnego miasta Sandomierza. Uczestnikami byli uczniowie świetlic środowiskowo-socjoterapeutycznych z gminy Mniów.

Po dotarciu na Sandomierski rynek razem z przewodnikiem ruszyliśmy odkryć miasto. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bramy Opatowskiej, skąd udaliśmy się do Zbrojowni Rycerskiej. Tutaj mogliśmy ubrać stroje rycerskie oraz wysłuchać niezwykle zabawnego wykładu dotyczącego rycerskiego kunsztu. Kolejnym punktem zwiedzania była Podziemna Trasa Turystyczna. Marsz zespołem dawnych miejskich piwnic i składów, zakończył się pod budynkiem Ratusza. Następnie udaliśmy się na urokliwy spacer po wzgórzu staromiejskim podczas, którego mogliśmy podziwiać zabytkowe kamieniczki, przeszliśmy przez Furtę Dominikańską, zwaną Uchem Igielnym. Szliśmy lessowym Wąwozem Królowej Jadwigi, porośniętym bujną roślinnością o niezwykłym wyglądzie. Zachwyciły nas tam niezwykłe sploty korzeni starych drzew. Po wyczerpującym spacerze był czas na obiad. Końcowym punktem zwieszania Sandomierza był rejs statkiem po Wiśle.  Z pokładu statku podczas 30 minutowego rejsu podziwialiśmy sandomierskie wzgórza.  Zachwyceni urokiem tego miasta wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę do Ujazdu gdzie czekały na nas ruiny XVII wiecznego Zamku Krzyżtopór, który przez kilka lat cieszył się mianem najpiękniejszego zamku w Europie.

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.